For more information about the products displayed on this blog, you may contact the blog owner at 012-3464184 (Razak). Most of the items on this blog also available at my online store. Please visit http://www.gnsbullion.com. Purchases should be made from my online store. To purchase from my online store, you have to be a registered customer. Please register here. For offline ordering, please call for prompt reply. Thank you & enjoy your shopping!

Friday, April 15, 2011

Analisis Teknikal Emas 15-04-2011

Telah begitu lama saya tak wat posting. Asyik2 jual barang emas/perak je. Oklah malas nk citer panjang, straight to the point. Awal pagi tadi merupakan masa yang ditunggu2 oleh para trader emas mahupun perak. Apa taknya, harga emas & perak melompat semula, kekekeke. Melompat macam mana tu....melompat ke langit lah....eh...x sampai ke langit. Saya pun baru lagi dlm bidang wat analisis teknikal ni. Oleh itu, ingin saya ingatkan analisis yang saya buat ini adalah pendapat peribadi saya, so apa2 risiko kerugian yang berlaku korang tanggung sendiri la ye. Tapi kalau korang untung, saya pun tumpang gumbira. :) Tengok graf kat bawah ni:

(Nota: Klik pada gambar untuk paparan lebih besar & jelas)

Tengok pada bulatan putih yang saya buat pada graf kat atas tu (bulatan yang x bulat pun, kekekeke).....kat MACD ada, kat graf pun ada - garis kaler biru (longer moving average) bersilang dengan garis kaler kuning (shorter moving average). Apabila graf shorter moving average bersilang daripada bawah dengan graf longer moving average, itu ada signal utk membeli, hehehehe. Pada masa yang sama, MACD juga berada pada garis sifar.





Oklah sampai sini dulu, tengok la macam mana, ke arah manakah harga emas akan pergi - menurun ke menaik? Insya Allah, dalam jangka panjang walau setinggi manapun harga emas/perak yang telah kita beli, semestinya kita tetap akan untung. Diakhir zaman nanti, 'Tidak akan ada apa yang lebih bernilai melainkan Emas & Perak'. Ini telah dijanjikan olehNya. Emas dan perak ini adalah penyimpan nilai yang terunggul. Sama-samalah kita menyimpan emas & perak, tapi jangan dilupa akan zakat ke atas emas & perak yang kita simpan tu ye. Wallahhuaklam...

1 comment:

  1. betul-betul tu saya sokong....akhir zaman, memang emas dan perak jelah yg berharga lbh dari wang kertas.

    admin
    www.knizambiz.com

    ReplyDelete